Tuesday, 14 February 2012

Friday, 10 February 2012

Sunday, 5 February 2012

Melengkapi... ^_^


Jika putih itu indah.. kenapa harus ada hitam?

Jika melati itu suci.. kenapa harus ada mawar berduri?

Jika kita punya kaki untuk melangkah.. kenapa kita menginginkan sayap untuk terbang?

Jika kita punya mata untuk menatap masa depan.. kenapa kita pejamkan untuk berkhayal?

Hidup ini indah bila kita faham erti hidup yang sebenar?

Hidup ini indah jika kita saling menhargai..

Hidup ini akan lebih indah jika tak ada sedikitpun rasa benci..

Kerana kita hidup untuk saling melengkapi.. ^_^





Salam Maulidur Rasul....^_^



Sanah Helwa buat junjungan yg mulia Nabi Muhammad s.a.w




1 Malaysia Book Expo 2012...^_^

Assalamualaikum.... ^_^

wah makin bersawang blog nie yer... hehehe... 
sapu2 skit sawang nie... lme sudah x update bl0g....
mid sem h0liday xde mse nak update... hehehe 
buzy la ktekan, mklumlah mnjadi 'suri rumah' spnuh mse tu...
heheheh...

3/2/2012 bru je mendaftr msuk ke sem 4... aaaaaa tkut nyer... 
"This is the last sem Adilah....!!!!!"
cm mne yer sem nie.... ermmmmm ?????
bhasa Arab ku smkin lemah... huhuhuhu... guane nie????
harus bagaimana ya???? hahahha....

sbnarnyer bukan ini yg adilah nak cite, tapi sbnarnyer mengenai 
"1 Malaysia Book Expo 2012" yg bakal b'akhir esok...
tempatnye di PWTC... hehehe.... 
dah nak abis baru nak cite kan... maaf yer kawan2...
sementara cuti yg masih b'baki nie & kelas yg x b'mula lagi,
b'sama2 liyana & farah nadia (adik liyana) memulakan p'jlanan kami ke PWTC..
heheheh...

masuk2 je pintu PWTC tu, dlm hati mula b'bisik2 "fuh ramai jgak org dtng yer"....
semua peringkat umur ade... 
dri yg tadika smpailah yg sudah bekerja... sprti kata2
'tuntutlah ilmu smpai ke liang lahad'
walaupn dah bekerja sklipun jgn lah prnah lupe utk mncari ilmu...
ilmu sngt2 important dlm khidupan kite... x m'bazir pun duit kalu beli buku...
kalu x baca skrang mungkin akn datang kite baca kan...
bgi pljar2 ipt, time nie la nak gune baucar buku 200 tu... heheh... b'baloi kan 
x rugi pun... terima kasih banyk2 pd kerajaan....
hheheh...

b'mcm2 booth ade sprti ana muslim, upin ipin, ana muslim, telaga biru & banyak lg la...
dilah hnye singgah di telaga biru... hhehe... fajar ulung xde... huhuhuh
agak menyedihakn, tapi x mengapa dpt jugak melepaskan hasrt yg lme t'buku nie...
dilah sempat membeli 3 jnis buku je... (x bnyk pun kan)
iaitu majalah Gen-Q, 40 Hadis Imam Nawawi, & yg t'akhir ialah buku yg 
msih "panas" lagi di pasaran iaitu buku karangan Dr Farhan Hadi (suami novelis Fatimah Syarha)
yg b'tjuk 'kutemu Cinta-NYA' 

so kwn2 jgn lupe dptkan buku t'baru dr Dr Farhan Hadi ye...


# maaf jika ade kwan2 yg x selesa dng kata2 yg dilah gune...